Acasa - Politica de prelucrare a datelor cu caracter personal - Reclamatii - Termeni si conditii de utilizare si de incheiere - Politica de folosire a cookie-urilor
Asigurarea RCA
Asigurarea CASCO pentru FIECARE
Asigurarea de Tractare Auto
Asigurarea CMR
Asigurarea ROTR
Asigurarea de raspundere fata de calatori si bagaje
Asigurarea Biciclistilor
Asigurarea de Malpraxis Medical
Asigurarea de raspundere civila profesionala a avocatilor
Asigurarea de raspundere civila profesionala a arhitectilor
Asigurarea locuintei (obligatorie si/sau facultativa)
Asigurarea de calatorie in strainatate
Asigurarea de sanatate privata
Cum se comanda corect o asigurare RCA ?
Legea 132/2017 (Legea RCA) explicata
Ce este contractul RCA si cu ce difera fata de polita RCA ?
Riscurile acoperite si excluderile contractului RCA
Descrierea procesului de despagubire RCA
Tarifele de referinta RCA
Asiguratul cu risc ridicat
Decontarea directa RCA
Inlocuirea temporara a vehiculului avariat
Obligatiile asiguratului RCA
Asigurarea RCA multipla
Conducatorii auto in asigurarea RCA
Documentul Carte Verde
Verificarea asigurarii RCA
Cererea de despagubire RCA si cuantumul despagubirilor
Accident cu vehicul neasigurat RCA
Informatii despre schimbarile RCA din 2016
Asigurare RCA pentru inmatriculare / transcriere
Informatii despre sistemul Bonus-Malus
Cum transferam clasa Bonus-Malus ?
Uniformizarea clasei B/M pentru PF
Informatii despre baza de date CEDAM
Cum se suspenda contractul RCA ?
Incetarea / desfiintarea / denuntarea contractului RCA
Restituirea primei de asigurare RCA
Fondul national de protectie
Plata si livrare
Despre noi
Cum preluam o comanda si metode de plata explicate
Mandatul de brokeraj
Legea 191/2015 - Completari la Legea PAD
Informatii despre polita PAD
Ce fac in caz de dauna PAD ?

RCA Ieftin

comenzi@rcapedia.ro
2017.25
Program Duminica : 13 - 16
  • MyAccount
  • Acasa
    Produsele/Serviciile noastre
    Calculator RCA
    CASCO pentru FIECARE
    Asigurarea de Tractare Auto
    Asigurarea locuintei
    Asigurarea Biciclistilor
    Malpraxis Medical
    Asigurarea CMR
    Asigurarea ROTR
    Asigurarea de calatorie
    Asigurarea de raspundere fata de calatori si bagaje
    Asigurarea RCP avocati
    Asigurarea RCP arhitecti
    Asigurarea de sanatate
    Daune
    Fondul de Garantare a Asiguratilor
    Plata si Livrare
    Legea 132/2017 (Legea RCA) explicata
    Acoperiri si excluderi RCA
    Decontarea directa RCA
    Inlocuirea temporara a vehiculului avariat
    Obligatiile asiguratului RCA
    Asigurarea RCA multipla
    Conducatorii auto
    Verificarea asigurarii RCA
    Cererea de despagubire RCA
    Schimbarile RCA din 2016
    Asigurare RCA pentru inmatriculare/transcriere
    Suspendare RCA
    Incetare RCA
    Sistemul Bonus-Malus
    Transfer clasa B/M
    Informatii CEDAM
    Reclamatii
    Despre noi
    Contact
    Cum transferam clasa Bonus-Malus ?


    8 oferte de asigurare
    cu un singur calcul
    Multiplu de o luna
    valabilitate 1 luna, 2 luni, 3 luni etc.
    Asigurarea pe email
    la plata prin instrumente bancare
    1. Prevederi legale cu privire la transferul clasei B/M

    Art. 32 din Norma ASF 20/2017 prevede :
    (4) In situatia in care un asigurat persoana fizica detine mai multe vehicule, asiguratul beneficiaza de aceeasi clasa a sistemului bonus-malus pentru toate vehiculele; la data intrarii in vigoare a prezentei norme, reinnoirea contractului de asigurare incheiat de catre persoanele fizice care detin mai multe vehicule se incadreaza in cea mai favorabila clasa de bonus-malus corespunzatoare istoricului de daunalitate al asiguratului.
    (5) In situatia in care un asigurat persoana juridica detine mai multe vehicule, sistemul bonus-malus se aplica distinct pentru fiecare vehicul in parte.
    (6) Pentru asiguratii persoane juridice, transferul clasei bonus-malus in cazul instrainarii sau radierii unui vehicul asigurat se realizeaza dupa cum urmeaza:
    • a) in cazul in care contractul RCA al acestuia a incetat, transferul clasei bonus-malus pe un vehicul nou-dobandit se face pe baza istoricului detinut de catre asigurat pentru vehiculul instrainat sau radiat;
    • b) in cazul în care asiguratul instraineaza sau radiaza un vehicul, intr-o perioada de maxim un an de la data introducerii in asigurare a unui vehicul nou dobandit, transferul clasei bonus-malus pe acest vehicul se poate face la prima reînnoire a contractului de asigurare pe baza istoricului detinut de catre asigurat pentru ambele vehicule.
    (7) Transferul clasei bonus-malus se realizeaza pe baza solicitarii scrise a asiguratului insotite de documente privind instrainarea sau radierea vehiculului si achizitia vehiculului nou-dobandit.


    2. Conditii minimale ce trebuiesc indeplinite pentru transferul clasei B/M

    1. Trebuie sa existe un vehicul instrainat. Cand un proprietar are un vehicul A si dobandeste un vehicul B fara a instraina pe A atunci B va fi incadrat la clasa Bonus-Malus (B/M) B0 in mod automat de catre sistem. Nu se poate transfera ori copia istoricul de la A la B fara ca A sa fie instrainat.
    2. Transferul clasei Bonus-Malus (B/M) a unui vehicul instrainat poate fi efectuat cand vehiculul destinatar al transferului a fost achizitionat dupa instrainarea vehiculului de la care se face mutarea. Sistemul nu permite transferarea unei clase B/M de la un vehicul la altul daca ambele vehicule au fost in acelasi timp inmatriculate pe acelasi proprietar (fie si pentru o singura zi).
    3. Transferul clasei Bonus-Malus (B/M) a unui vehicul instrainat poate fi efectuat cand este vorba de aceeasi persoana (proprietarul nu se schimba, doar vehiculul).
    4. Transferul clasei Bonus-Malus (B/M) a unui vehicul instrainat nu poate fi efectuat de la un proprietar la altul.
    5. Transferul clasei Bonus-Malus (B/M) a unui vehicul instrainat este un proces manual initiat de catre brokerul de asigurare in numele asiguratului si in colaborare cu societatea de asigurare aleasa de catre asigurat iar demersul poate dura pana la 5 zile lucratoare.



    3. Ce documente sunt necesare pentru transferul clasei Bonus-Malus (B/M) ?

    Documentele necesare transerului clasei Bonus-Malus (B/M) sunt :
    • copie certificat de radiere (se va trece intreg numarul de identificare) stampilata si datata SAU adeverinta de la circa financiara din care sa reiasa ca vehiculul vandut (pe adv. se va trece intreg numarul de identificare) a fost scos din rol SAU copie CIV stampilata si datata cu noul proprietar;
    • copie ultimul contract RCA;
    • fisa de inmatriculare a noului vehicului aflata in termenul de valabilitate de 30 de zile SAU contract de instrainare-dobandire inregistrat la organul fiscal al cumparatorului;
    • copie dupa CI ori certificatul de inregistrare al firmei;
    • in functie de societatea de asigurare aleasa este posibil sa fie necesare si alte documente precum declaratii si cereri.



    4. Ce trebuie sa fac pentru demararea transferului clasei Bonus-Malus (B/M) ?

    Dreptul de transfer a clasei Bonus-Malus (B/M) a unui vehicul instrainat pe un alt vehicul este prevazut in legislatia actuala insa nu s-a creat o procedura standard si de aceea fiecare societate de asigurare trateaza in felul sau operatia de transfer a clasei Bonus-Malus (B/M) a unui vehicul instrainat ceea ce face procesul mai dificil.
    Din experienta s-au conturat urmatorii pasi :
    1. Se plaseaza pe site comanda privind contractul de asigurare RCA cu clasa B/M B0. Sistemul Bonus-Malus nu va incadreaza automat la ultima clasa a vehiculului instrainat pentru ca noul vehicul are un alt numar de identificare (serie de sasiu) decat vehiculul instrainat apoi raspundeti la emailul cu datele comenzii conform celor de urmeaza. Nu emitem nici un contract de asigurare in mod automat ori fara fisa de inmatriculare aflata in perioada de valabilitate de 30 de zile si semnata de organul fiscal in dreptul cumparatorului deci nu este cazul sa se creada ca se va emite polita RCA in momentul plasarii comenzii.
    2. Trebuie demonstrat ca ati avut un alt vehicul si ca l-ati instrainat. Asta se face prin prezentarea unuia dintre urmatoarele documente :
    • copie certificat de radiere (se va trece intreg numarul de identificare) stampilata si datata;
    • adeverinta de la circa financiara din care sa reiasa ca vehiculul vandut (pe adv. se va trece intreg numarul de identificare) a fost scos din rol, sau
    • copie CIV stampilata si datata cu noul proprietar.
    3. Trebuie demonstrat ce istoric s-a acumulat pe vehicul instrainat. Asta se face prin prezentarea unei copii dupa ultima polita RCA. In cazul in care aceasta nu exista acest lucru ni se mentioneaza si cautam alte surse de reconstituire a istoricului.
    4. Trebuie demonstrat ca detineti un nou vehicul. Asta se face prin fisa de inmatriculare aflata in perioada de valabilitate de 30 de zile si semnata de organul fiscal SAU prin contractul de instrainare-dobandire semnat de catre organul fiscal in dreptul cumparatorului ori prin certificatul de inmatriculare ori cartea de identitate a vehiculului.
    5. Copie dupa CI ori certificatul de inregistrare al firmei.
    6. In functie de societatea de asigurare aleasa este posibil sa fie necesare si alte documente.
    7. Daca societatea de asigurare aleasa aproba transferul clasei Bonus-Malus (B/M) a vehiculului instrainat la noul vehicul va vom comunica prima de asigurare finala (ce include istoricul recuperat) si apoi se va solicita asiguratului acordul de emitere a politei RCA.



    Calculator RCA

    Sistemul Bonus-Malus


    Aplicatia RcaPedia