Acasa - Politica de prelucrare a datelor cu caracter personal - Reclamatii - Termeni si conditii de utilizare si de incheiere - Politica de folosire a cookie-urilor
Asigurarea RCA
Asigurarea CASCO pentru FIECARE
Asigurarea de Tractare Auto
Asigurarea CMR
Asigurarea ROTR
Asigurarea de raspundere fata de calatori si bagaje
Asigurarea Biciclistilor
Asigurarea de Malpraxis Medical
Asigurarea de raspundere civila profesionala a avocatilor
Asigurarea de raspundere civila profesionala a arhitectilor
Asigurarea locuintei (obligatorie si/sau facultativa)
Asigurarea de calatorie in strainatate
Asigurarea de sanatate privata
Cum se comanda corect o asigurare RCA ?
Legea 132/2017 (Legea RCA) explicata
Riscurile acoperite si excluderile contractului RCA
Tarifele de referinta RCA
Decontarea directa RCA
Obligatiile asiguratului RCA
Asigurarea RCA multipla
Conducatorii auto in asigurarea RCA
Documentul Carte Verde
Cererea de despagubire RCA
Informatii despre schimbarile RCA din 2016
Asigurare RCA pentru inmatriculare / transcriere
Informatii despre sistemul Bonus-Malus
Cum transferam clasa Bonus-Malus ?
Informatii despre baza de date CEDAM
Cum se suspenda contractul RCA ?
Incetarea / desfiintarea / denuntarea contractului RCA
Restituirea primei de asigurare RCA
Plata si livrare
Despre noi
Cum preluam o comanda si metode de plata explicate
Legea 191/2015 - Completari la Legea PAD
Ce fac in caz de dauna PAD ?

RCA Ieftin

comenzi@rcapedia.ro
2017.18
Sambata : 10.00 - 16.00
  • MyAccount
  • Acasa
    Produsele/Serviciile noastre
    Calculator RCA
    CASCO pentru FIECARE
    Asigurarea de Tractare Auto
    Asigurarea locuintei
    Asigurarea Biciclistilor
    Malpraxis Medical
    Asigurarea CMR
    Asigurarea ROTR
    Asigurarea de calatorie
    Asigurarea de raspundere fata de calatori si bagaje
    Asigurarea RCP avocati
    Asigurarea RCP arhitecti
    Asigurarea de sanatate
    Daune
    Plata si Livrare
    Legea 132/2017 (Legea RCA) explicata
    Acoperiri si excluderi RCA
    Decontarea directa RCA
    Obligatiile asiguratului RCA
    Asigurarea RCA multipla
    Conducatorii auto
    Schimbarile RCA din 2016
    Asigurare RCA pentru inmatriculare/transcriere
    Suspendare RCA
    Incetare RCA
    Sistemul Bonus-Malus
    Transfer clasa B/M
    Informatii CEDAM
    Reclamatii
    Despre noi
    Contact
    Informatii despre sistemul Bonus-Malus


    8 oferte de asigurare
    cu un singur calcul
    Multiplu de o luna
    valabilitate 1 luna, 2 luni, 3 luni etc.
    Asigurarea pe email
    la plata prin instrumente bancare
    Cuprins :



    1. Prezentare generala a sistemului Bonus-Malus

    Sistemul Bonus-Malus a fost introdus in anul 2010 pentru persoanele fizice si cuprinde istoricul accidentelor din anul 2009 pana in prezent al acestora.
    In anul 2012 sistemul a fost extins si persoanelor juridice cuprinzand istoricul daunelor din anul 2011 pana in prezent al acestora.
    Pana in data de 23.12.2016 sistemul era format din 14 clase de Bonus (reduceri) si 8 clase de Malus (penalizari). Incepand cu 23.12.2016 sistemul este format din 8 clase de Bonus (reduceri) si 8 clase de Malus (penalizari).
    Clasa B/M este trecuta in contractul RCA in partea stanga jos la mentiunea "B/M :" conform reprezentarii grafice ce urmeaza.


    2. Cum functioneaza sistemul Bonus-Malus ?

    Fiecare persoana este identificata prin C.N.P. (persoana fizica) sau C.I.F./C.U.I. (persoana juridica) iar fiecare vehicul este identificat printr-un numar de identificare (serie de sasiu). Cand o persoana detine un vehicul atunci se formeaza o pereche C.N.P. sau C.U.I. + numar de identificare (serie de sasiu). In baza acestei perechi unice se va inregistra istoricul de catre societatile de asigurare in baza de date CEDAM.
    In baza celor mentionate anterior se concluzioneaza ca fiecare persoana ce detine mai multe vehicule formeaza mai multe perechi C.N.P. sau C.U.I. + numar de identificare (serie de sasiu) si fiecare pereche are un istoric propriu si independent de celelalte perechi. Mai pe scurt : fiecare vehicul cu istoricul sau chiar daca proprietarul este acelasi.



    3. Schema Bonus-Malus si translatia claselor

    Pana in data de 23.12.2016 sistemul Bonus-Malus includea 14 clase de bonus insa legiuitorul le-a redus la 8 prin OUG 54/2016 aparand astfel necesitatea translatiei (corelarea) claselor din vechiul sistem in noul sistem iar toate clasele de bonus mai mari de B8 din vechiul sistem au fost transformate in B8 in noul sistem ceea ce s-a realizat prin norma ASF 39/2016.

    Clasa Bonus Malus
    inainte de 23.12.2016
    Clasa Bonus Malus
    incepand cu 23.12.2016
    B14 - 50% B8 - 32%
    B13 - 47% B8 - 32%
    B12 - 44% B8 - 32%
    B11 - 41% B8 - 32%
    B10 - 38% B8 - 32%
    B9 - 35% B8 - 32%
    B8 - 32% B8 - 32%
    B7 - 29% B7 - 28%
    B6 - 26% B6 - 24%
    B5 - 22% B5 - 20%
    B4 - 18% B4 - 16%
    B3 - 14% B3 - 12%
    B2 - 10% B2 - 8%
    B1 - 5% B1 - 4%
    B0 - 0% (pret de baza) B0 - 0% (pret de baza)
    M1 + 5% M1 + 4%
    M2 + 10% M2 + 8%
    M3 + 20% M3 + 12%
    M4 + 30% M4 + 16%
    M5 + 45% M5 + 20%
    M6 + 60% M6 + 24%
    M7 + 80% M7 + 28%
    M8 + 100% M8 + 32%


    4. Cine stabileste clasa B/M ?

    Clasa B/M este stabilita automat de catre softul de emitere al societatilor de asigurare iar intermediarul nu poate interveni manual ori in mod direct asupra acesteia.


    5. Cum se stabileste clasa B/M ?

    In calcularea clasei B/M se ia in calcul ce clasa B/M are in prezent asiguratul si cate daune achitate exista in perioada de referinta.
    Evolutia clasei B/M va respecta urmatoarele reguli :
    1. In cazul neinregistrarii unor daune platite in perioada de referinta, asiguratii beneficiaza de un bonus, respectiv o reducere a primei de asigurare. In traducere libera acest lucru inseamna 1 clasa B/M pentru fiecare 12 luni asigurate.
    2. Clasa de bonus se pastreaza pe perioada anului calendaristic in care se incheie contractul RCA indiferent de perioada asigurata cu exceptia situatiilor de rascumparare intervenite in cursul anului calendaristic respectiv. Prevederea se aplica inclusiv pentru clasa bonus-malus corectata prin aplicarea prevederilor art. 29 alin. (8) din Norma ASF 39/2016.
    3. Daca in perioada de referinta este inregistrata o dauna platita, asiguratii sunt penalizati prin reducerea clasei de bonus in cazul in care asiguratii beneficiaza de clasele B1-B8 si aplicarea clasei de malus in cazul in care asiguratii beneficiaza de clasele B0 si M1-M8, dupa cum urmeaza:
    • doua clase, pentru fiecare dauna materiala;
    • patru clase pentru doua sau mai multe daune materiale;
    • sase clase pentru daunele care contin si despagubiri pentru vatamarea sanatatii si a integritatii corporale ori pentru deces.
    4. In situatia in care un asigurat detine mai multe vehicule, sistemul bonus-malus se aplica distinct pentru fiecare vehicul in parte.
    Exemple de evolutie a unei clase B/M daca nu sunt inregistrate daune in perioada de referinta :
    • daca ultima clasa B/M a fost B1 atunci se va trece de la B1 la B2 pe un contract RCA cu valabilitate de 12 luni, apoi la urmatorul contract RCA cu valabilitate pe 12 luni se va trece de la B2 la B3 etc.
    • daca ultima clasa B/M avuta a fost M4 atunci se urca la M3 pe un contract RCA cu valabilitate de 12 luni, apoi la urmatorul contract RCA cu valabilitate pe 12 luni se va trece de la M3 la M2 etc.


    6. Care este perioada de referinta la stabilirea clasei B/M ?

    Perioada de referinta este anul calendaristic anterior datei de emitere a contractului RCA. In cazul contractelor RCA incheiate fara continuitatea valabilitatii perioadei de asigurare, calcularea noii clase de bonus-malus are in vedere si eventualele daune inregistrate in anii anteriori pentru care nu s-a aplicat malus.


    7. Unde se poate consulta istoricul accidentelor ?

    Autoritatea de Supraveghere Financiara pune la dispozitia asiguratilor urmatoarea adresa pentru consultarea istoricului din CEDAM : http://www.asfromania.ro/consumatori/baza-de-date-cedam/interogare-istoric-daunalitate.


    8. Se poate transfera clasa B/M ?

    Da. Pentru detaliile se poate consulta pagina Cum transferam clasa Bonus-Malus ?.


    9. Daca vehiculul este folosit fara aprobarea proprietarului si se inregistreaza o dauna ?

    Daca la momentul producerii evenimentului, vehiculul este insusit si utilizat fara acordul proprietarului si acest lucru este sesizat in scris Politiei, coeficientul din sistemul bonus-malus al asiguratului este neafectat.


    10. Acelasi proprietar, 2 vehicule sau mai multe

    Fiecare vehicul are istoricul sau iar inregistrarea unei daune pe un vehicul nu afecteaza istoricul celorlalte vehicule.


    11. Conduc din '94 si nu am avut accidente. De ce am doar B1 ?

    La momentul actual istoricul incepe din momentul inmatricularii unui vehicul pe numele proprietarului si nu incepe din momentul in care a obtinut permisul de conducere proprietarul.


    12. Legislatie

    Sistemul Bonus-Malus a fost reglementat de-a lungul timpului de urmatoarele acte legislative :



    Calculeaza preturile RCA

    Cum transferam clasa B/M


    Aplicatia RcaPedia