|
Cuprins :
- 1
Ce inseamna plata prin ordin de plata ? - 2
Pot face plata prin ordin de plata daca sunt PF ? - 3
Daca am card atunci am si cont bancar ? - 4
Pot sa fac plata fara sa am card si cont bancar ? - 5
In ce cont fac plata ? - 6
Cum se preia o comanda si cum fac plata prin ordin de plata / depunere la casieria bancii ? - 7
Cum se preia o comanda si cum fac plata online cu cardul ? - 8
Incerc sa initiez tranzactia online cu cardul dar primesc eroare. - 9
Pot face plata in EURO ?
Inseamna ca se ordona bancii sa mute (transfere) o suma de bani dintr-un cont in altul.
Da. Cardul este un plastic ce are in memorie sa contul bancar caruia ii este atasat deci banii nu sunt in card ci in contul caruia ii este atasat cardul. Cand se plateste cu cardul e mai usor sa se dea cardul iar aparatul sa citeasca contul mentionat in memoria cardului decat sa se comunice vanzatorului de catre cumprator ca banii sunt in contul RO32BCRN00000000012345678 (cont fictiv, doar spre exemplificare) si sa ii ia de acolo.
Da, se poate face prin depunere la casieria bancii specificate in proforma. Pentru detalii se poate consulta Cum se preia o comanda si cum fac plata prin ordin de plata / depunere la casieria bancii ?
Daca s-a generat proforma atunci in aceasta se gasesc toate detaliile necesare efectuarii platii.
-
Pas 1
Se plaseaza comanda pe site cu plata prin ordin de plata.
-
Pas 2
Comanda primita in timpul programului de lucru este preluata de catre RcaPedia in aceeasi zi in cel mai scurt timp posibil insa poate dura pana la 4 ore pana cand o comanda este preluata.
Comanda primita in afara programului de lucru se va prelua in prima zi lucratoare. In cazul in care pe parcursul verificarii comenzii este necesara prezentarea de documente pentru validarea datelor din comanda acestea vor fi solicitate prin email. Despre ce documente discutam ? Spre exemplu in cazul unei comenzi RCA am putea discuta despre certificat de inmatriculare si despre CI-ul proprietarului. Pana la primirea documentatiei complete solicitate comanda va ramane in asteptare. -
Pas 3
In cazul in care s-a solicitat documentatie se asteapta primirea acesteia pentru verificarea si validarea datelor comenzii. In cazul nesolicitarii de documentatie (poate pentru ca avem documentatia deja de la comenzi anterioare) se trece direct la pasul 4.
Orice document primit in timpul programului de lucru este preluat in data primirii acestuia. In cazul in care documentatia este primita dupa data de intrare in valabilitate solicitata in comanda, intrarea in valabilitate a contractului de asigurare va fi cu incepere din a doua zi emiterii politei de asigurare. Documentatia primita in afara programului de lucru afisat pe site va fi verificata in urmatoarea zi lucratoare, iar documentele incomplete vor fi preluate doar dupa primirea acestora in versiune completa. Pana la primirea documentatiei complete solicitate comanda va ramane in asteptare. -
Pas 4
Dupa ce comanda este verificata si cu datele validate se genereaza proforma si se trimite pe email.
-
Pas 5
Se merge la banca unde clientul are contul deschis si se completeaza un ordin de plata pentru efectuarea platii. Daca ai internet banking (ce simplu este, nu ?) atunci felicitari. Se ordona plata din internet banking.
Daca clientul nu are cont bancar poate sa plateasca prin depunere la casieria bancii specificata in proforma. Datele beneficiarului (in cazul asigurarilor RCA) sau ale funizorului (pentru restul produselor de asigurare) sunt detaliile necesare efectuarii platii si se vor gasi in proforma generata la pasul 4. -
Pas 6
Se trimite catre RcaPedia dovada platii.
Banca elibereaza o dovada a platii ce va fi trimisa catre RcaPedia conform indicatiilor din proforma. -
Pas 7
Orice document primit in timpul programului de lucru este preluat in data primirii acestuia. Dupa verificarea dovezii de plata se genereaza polita de asigurare si se intra in posesia ei pe email si prin curierat rapid (unde este cazul).
Orice document primit in afara programului de lucru afisat pe site este preluat in prima zi lucratoare. Dupa verificarea dovezii de plata se genereaza polita de asigurare si se intra in posesia ei pe email si prin curierat rapid (unde este cazul).
-
Pas 1
Se plaseaza comanda pe site cu plata online cu cardul.
-
Pas 2
Comanda primita in timpul programului de lucru este preluata de catre RcaPedia in aceeasi zi in cel mai scurt timp posibil insa poate dura pana la 4 ore pana cand o comanda este preluata.
Comanda primita in afara programului de lucru se va prelua in prima zi lucratoare. In cazul in care pe parcursul verificarii comenzii este necesara prezentarea de documente pentru validarea datelor din comanda acestea vor fi solicitate prin email. Despre ce documente discutam ? Spre exemplu in cazul unei comenzi RCA am putea discuta despre certificat de inmatriculare si despre CI-ul proprietarului. Pana la primirea documentatiei solicitate comanda va ramane in asteptare. -
Pas 3
In cazul in care s-a solicitat documentatie se asteapta primirea acesteia pentru verificarea si validarea datelor comenzii. In cazul nesolicitarii de documentatie se trece direct la pasul 4.
Orice document primit in timpul programului de lucru este preluat in data primirii acestuia. In cazul in care documentatia este primita dupa data de intrare in valabilitate solicitata in comanda, intrarea in valabilitate a contractului de asigurare va fi cu incepere din a doua zi emiterii politei de asigurare. Documentatia primita in afara programului de lucru afisat pe site va fi verificata in urmatoarea zi lucratoare, iar documentele incomplete vor fi preluate doar dupa primirea acestora in versiune completa. -
Pas 4
Se genereaza linkul necesar initierii tranzactiei online cu cardul si se initiaza tranzactia prin accesarea lui si urmarea pasilor descrisi in site.
In cazul comenzilor RCA linkul necesar initierii tranzactiei online cu cardul se genereaza in momentul salvarii comenzii pe site si se permite initierea tranzactiei online cu cardul in baza angajamentului luat in momentul salvarii comenzii de punere la dispozitie a documentatiei necesare emiterii politei de asigurare. Initierea tranzactiei nu inseamna ca plata a fost finalizata ci ca suma a fost blocata in contul caruia ii este atasat cardul (banii nu parasesc contul in momentul initierii tranzactiei, ei raman in cont, dar vor figura ca suma blocata). Pentru ca suma sa fie transferata din contul platitor catre noi si ca sa aiba statut de plata efectuata aceasta trebuie acceptata de catre noi. Vom accepta tranzactia numai dupa procesarea comenzii si emiterea politei de asigurare. In cazul in care pe parcursul procesarii comenzii este necesara prezentarea de documente pentru validarea datelor din comanda acestea vor fi solicitate prin email. Pentru nepunerea la dispozitie a documentatiei solicitate comanda ramane in asteptare 3-15 zile (in functie de produsul de asigurare) dupa care se respinge. In cazul in care polita de asigurare nu a fost emisa puteti solicita oricand respingerea tranzactiei si anularea comenzii printr-un email catre adresa comenzi@rcapedia.ro sau prin SMS/WhatsApp 0740.40.42.42. O tranzactie respinsa va avea ca afect deblocarea sumei de catre banca emitenta a cardului in maxim 5 zile de la respingere. -
Pas 5
Dupa primirea documentatiei complete (acolo unde s-a solicitat) si dupa initierea tranzactiei online cu cardul se genereaza polita de asigurare si se intra in posesia ei pe email si prin curierat rapid (unde este cazul).
Pentru ca tranzactia initiata online cu cardul se inregistreaza automat in sistem nu este necesara o confirmare a acesteia.
De cele mai multe ori erorile sunt temporare si trebuie reincercata initierea tranzactiei online cu cardul dupa minim 10-30 de minute.
Daca eroarea persista la initierea tranzactiei online cu cardul posesorul cardului trebuie sa se adreseze bancii emitente pentru detalii privind imposibilitatea initierii unei tranzactii online cu cardul. Daca situatia nu se remediaza dupa primirea rapunsului din partea bancii emitente puteti sa ne sesizati situatia iar cu raspunsul bancii ne vom putea adresa procesatorului de plati online cu cardul. Fara un raspuns din partea bancii nu ne putem adresa procesatorului de plati online cu cardul pentru solicitare de informatii suplimentare.