Acasa - Politica de prelucrare a datelor cu caracter personal - Reclamatii - Termeni si conditii de utilizare si de incheiere - Politica de folosire a cookie-urilor
Asigurarea RCA
Asigurarea Casco
Asigurarea PAD (polita de asigurare a locuintei impotriva dezastrelor naturale)
Asigurarea de calatorie in strainatate TRAVEL
Asigurarea de Tractare Auto
Asigurarea CMR
Asigurarea ROTR
Asigurarea de raspundere fata de calatori si bagaje
Asigurarea Biciclistilor
Asigurarea de Malpraxis Medical
Asigurarea de raspundere civila profesionala a avocatilor
Asigurarea de raspundere civila profesionala a arhitectilor
Asigurarea de sanatate privata
Cum se comanda corect o asigurare RCA ?
Legea 132/2017 (Legea RCA) explicata
Ce este contractul RCA si cu ce difera fata de polita RCA ?
Riscurile acoperite si excluderile contractului RCA
Descrierea procesului de despagubire RCA
Constatarea amiabila
Tarifele de referinta RCA
Asiguratul cu risc ridicat
Decontarea directa RCA
Inlocuirea temporara a vehiculului avariat
Obligatiile asiguratului RCA
Asigurarea RCA multipla
Conducatorii auto in asigurarea RCA
Documentul Carte Verde
Verificarea asigurarii RCA
Cererea de despagubire RCA si cuantumul despagubirilor
Accident cu vehicul neasigurat RCA
Informatii despre schimbarile RCA din 2016
Asigurare RCA pentru inmatriculare / transcriere
Asigurare RCA pentru numar provizoriu
Informatii despre sistemul Bonus-Malus
Cum transferam clasa Bonus-Malus ?
Modificarea clasei B/M pentru PF
Informatii despre baza de date CEDAM
Cum se suspenda contractul RCA ?
Incetarea / desfiintarea / denuntarea contractului RCA
Restituirea primei de asigurare RCA
Fondul national de protectie
Suspendarea inmatricularii
Informatii despre ITP
Plata si livrare
Despre noi
Cum preluam o comanda si metode de plata explicate
Mandatul de brokeraj
Legea 191/2015 - Completari la Legea PAD
Informatii despre polita PAD
Ce fac in caz de dauna PAD ?

RCA Ieftin


Suntem aici pentru tine
De incredere din 2007
Siguranta este unul dintre cele mai dorite sentimente
2025.04
  Compania de brokeraj PREVENTIV Insurance Broker_RBK-754
  • MyAccount
  • Calculator Casco
    Calculator RCA
    Calculator PAD


    Contractul RCA


    8 oferte de asigurare
    cu un singur calcul
    Multiplu de o luna
    valabilitate 1 luna, 2 luni, 3 luni etc.
    Asigurarea pe email
    la plata prin instrumente bancare
    Calculator Casco Calculator RCA Calculator PAD
    1. Ce este Fondul national de protectie ?

    Art. 32 punctul 3 din Legea 132/2017 prevede :
    (3) Pentru indeplinirea atributiilor de birou national auto, de organism de plata a despagubirilor si de organism de compensare, BAAR isi constituie o structura proprie denumita Fondul national de protectie, prin contributia tuturor membrilor, proportional cu volumul primelor brute incasate din vanzarea contractelor RCA/Carte Verde.
    Art. 1 alin. (1) din Regulamentul ASF 6/2017 prevede :
    (1) Fondul national de protectie se constituie ca structura proprie a Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din Rom�nia, denumit in continuare BAAR, de la data preluarii de c�tre BAAR a patrimoniului Fondului de Protectie a Victimelor Strazii.


    2. Cu ce fonduri porneste Fondul national de protectie ?

    Art. 1 alin (2) din Regulamentul ASF 6/2017 prevede :
    (2) Fondul national de protectie se constituie din :
    • a) Fondul comun Carte Verde, detinut si administrat de BAAR;
    • b) 95% din disponibilul preluat de la Fondul de Protectie a Victimelor Strazii, conform art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule si tramvaie, denumita in continuare Legea nr. 132/2017.


    3. Ce se va achita din Fondul national de protectie ?

    Art. 2 alin. (1) si (2) din Regulamentul ASF 6/2017 prevad :
    (1) [...] BAAR, in calitate de organism de plata a despagubirilor si organism de compensare, va achita despagubiri persoanelor prejudiciate care au acest drept in baza legii sau in baza acordurilor internationale la care BAAR este parte, precum si cheltuieli legate de plata acestor despagubiri.
    (2) Categoriile de cheltuieli care vor putea fi achitate din Fondul national de protectie si creantele certe de recuperat sunt stabilite in procedurile BAAR.
    Art. 33 alin. (1) si (2) din Legea 132/2017 prevad :
    Art. 33 : Atributii ale BAAR in calitate de organism de plata a despagubirilor
    (1) In calitate de organism de plata a despagubirilor, BAAR garanteaza fara a avea beneficiu de discutiune despagubirea persoanelor prejudiciate, rezidenti ai statelor membre, prin accidente produse pe teritoriul Romaniei sau pe teritoriul unui alt stat membru decat statul lor de rezidenta, prin intermediul unor vehicule sau tramvaie care stationeaza in mod obisnuit pe teritoriul Romaniei sau pe teritoriul unui stat al carui birou national auto nu a semnat Acordul multilateral, neasigurate RCA cu toate ca, in conformitate cu prevederile legii, pentru acestea trebuia incheiata asigurarea RCA sau prin intermediul unor vehicule neidentificate, in urmatoarele conditii:
    • a) daca vehiculul sau tramvaiul a fost identificat, dar nu era asigurat pentru RCA, se acorda despagubiri atat pentru daune materiale, cat si pentru vatamarea integritatii corporale sau sanatatii ori pentru deces;
    • b) daca vehiculul sau tramvaiul ramane neidentificat, se acorda despagubiri doar pentru vatamarea integritatii corporale sau sanatatii ori pentru deces; se acorda despagubiri si pentru daune materiale cu aplicarea unei fransize de 500 de euro in echivalent lei la cursul comunicat de Banca National� a Romaniei la data producerii accidentului, daca in urma unui astfel de accident a rezultat decesul unei persoane sau s-a pricinuit integritatii corporale sau sanatatii unei persoane o vatamare care necesita pentru vindecare ingrijiri medicale mai mult de 60 de zile; accidentul produs de un vehicul care a ramas neidentificat este accidentul in care respectivul vehicul a intrat in coliziune directa cu persoana accidentata sau cu bunul pe care l-a avariat, dupa care a parasit locul accidentului;
    • c) in situatia producerii riscului pe perioada suspendarii contractului RCA, conform art. 6 alin. (6).
    (2) BAAR intervine in calitate de organism de plata a despagubirilor si in cazul accidentelor provocate pe teritoriul Romaniei sau pe teritoriul unui alt stat membru, prin intermediul unui vehicul neasigurat pentru RCA, exportat dintr-un alt stat membru in Romania, daca accidentul se produce in termen de 30 de zile de la data acceptarii exportului.
    Art. 35 alin. (1) din Legea 132/2017 prevede :
    Art. 35 : Atributii ale BAAR in calitate de organism de compensare
    (1) In calitate de organism de compensare BAAR intervine in urmatoarele situatii:
    • a) daca in termen de 3 luni de la data la care a adresat o cerere de despagubire persoana rezidenta in Romania care a suferit un prejudiciu cauzat de un accident de vehicule produs pe teritoriul unui stat situat in limitele teritoriale de aplicare, cu exceptia Romaniei, sau pe teritoriul unui stat tert al carui birou national a aderat la sistemul Carte Verde, prin intermediul unui vehicul care stationeaza in mod obisnuit pe teritoriul unui stat membru al Spatiului Economic European, cu excep?ia Romaniei, nu a fost despagubita sau nu a primit un raspuns motivat de la asiguratorul RCA al vehiculului respectiv sau de la reprezentantul de despagubiri al asiguratorului RCA in Romania;
    • b) daca asiguratorul RCA nu si-a desemnat un reprezentant de despagubire pe teritoriul Romaniei;
    • c) daca in termen de doua luni de la data producerii accidentului asiguratorul RCA nu poate fi identificat.


    4. In ce limite despagubeste BAAR ca organism de plata ?

    Art. 33 alin. (7) din legea 132/2017 prevede :
    (7) BAAR nu poate plati despagubiri pentru prejudiciile cauzate intr-un singur accident care sa depaseasca limitele de raspundere ale asiguratorului RCA prevazute de legislatia in vigoare la data producerii accidentului in Romania sau de legislatia in vigoare a celorlalte state pe teritoriul carora s-a produs accidentul, din care va fi dedusa, dupa caz, fransiza prevazuta prin lege.


    5. Cine contribuie la Fondul national de protectie ?

    Contribuie la Fondul national de protectie membrii BAAR iar membrii BAAR sunt societatile de asigurare autorizate de catre ASF sa practice RCA.
    Art. 32 alin. (1) din legea 132/2017 prevede :
    (1) BAAR se constituie ca asociatie profesionala, independenta si autonoma a tuturor societatilor de asigurare, indiferent de forma de organizare si de statul in care isi au sediul social, care, in baza legii, au dreptul sa practice in Romania asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse tertelor persoane prin accidente de vehicule.
    Art. 3 alin. (2) din Regulamentul ASF 6/2017 prevede :
    (2) Membrii BAAR au obligatia sa contribuie proportional cu primele bute incasate din vanzarea contractelor RCA si Carte Verde in vederea acoperirii cheltuielilor Fondului national de protectie, precum si a constituirii rezervelor pentru obligatiile viitoare.




    Aplicatia RcaPedia